Bleskový rozhovor s Jeffem
28.05.2004
,
Švestka Štefan
,
48598
a samozřejmě hlavně o Stodole, ale i Caramelle...
1. Jak se připravovala Caramella na jeden z vrcholu country taneční
sezóny 2004?
Caramella se bohužel nijak nepřipravovala, na krajské kolo obětovala
jednu zkoušku (pondělní) akce byla ve středu....... kdy jsme dohodli
vlastní kostýmy na Chicago (různé černé topy, korzety, kraťasy,
punčochy, styl co dům dá....) a začali jsme shánět u koho jsou poschovávané naše "appalačkové" kostýmy na Rocky top.... Vše se podařilo zajistit. Country (Rocky top) u
nás tančí hlavně mladí z přípravky a Petr Hrabě a Martin Konrád. Další
dva zkušení borci-cloggeři Tomáš Bureš a Pavel Soukup nad tím ohrnují
nos....a dodnes ho neumí. Co budeme tancovat na finále se rozhodovalo 3
týdny předem a debata byla zajímavá, pokusím se Vám ji přiblížit, zkuste
se vžít do mého postavení či někoho od nás..... začal jsem pořádat a
pořádám Stodolu abych popíchl české country skupiny k vývoji, k
aktivitě, zájmu hledat nové cesty v country. Hledačů mexických,
skotských či irských je, či bylo, ažaž. Přišlo mi od začátku škoda, aby
se toho neúčastnila moje Caramella, která by mohla některé trendy
nabídnout a ukázat v praxi....... viz třeba country muzikálová,
nepravidelná hudba z prvního ročníku Stodoly a s tím spojená hodně
náročná choreografie od Jarky, která podle mého názoru, teď už to mohu
říci, nebyla doceněná.... ale je fakt, že nebyla zatancovaná dobře. I ve
skupině se to otočilo proti mě, argumenty byly takové, že kdybychom dali
naše stará vyzkoušená cloggerská čísla (Okawangoo), že jsme mohli
dopadnout lépe (3. místo za Kaskádou a Dvoranou)
V duchu tohoto mementa se vedla dlouho dopředu i diskuse s jednotlivými
členy a názory se různily podle hloubky onoho zážitku či neznalosti
problematiky (vývoj vztahu s Dvoranou, resp. Jitkou Bonušovou,
atd.)....... K tomu přistupuje i otázka, zda se této akce účastnit, když
ji defacto pořádám já.... což je otázka kterou skupiny řešily i v
krajských kolech (Vítr z hor - mimo soutěž) ale Quadrilla, Crock14,
Countryon i Rozálie do toho šly. Navíc tu zazněly názory zúčastnit se,
abychom dokázali, že Caramella není nefoukaná a že se chce zúčastnit i
finančně nevýnosných akcí.... takže jsme stáli opět před rozhodnutím
zařadit za sebou naše stará i nová cloggerská čísla, ovšem bez jakékoliv
myšlenky či přínosu pro ostatní, nebo přijít s něčím novým, nepříliš
vyzkoušeným, ale o to víc lákajícím. A totiž vystoupit s kapelou. Jak
jsme se rozhodli, uvidíte na Stodole.
Připomínám, že v Caramelle zazněly názory, že budem osočeni, že jsme
si pravidla soutěže přizpůsobili sobě. Tento názor byl však přehlasován
s poukazem, že to v propozicích bylo a viselo na netu dost dlouho
dopředu. A hlavně, a to je hlavní argument pro můj dobrý pocit, že to je
něco přínosného a inspirujícího i pro ostatní skupiny. A proto přeci
Stodolu dělám! Howgh!
2. Jelikož je Caramella minimálně Tvou osobou zastoupena v pořadatelském
týmu, řekni nám, jak probíhaly přípravy a kolik lidí bude zabezpečovat
celou akci?
Tíha akce leží na bedrech mých a Karla Čecha + pochopitelně pěti
krajánků a postupně tím zatěžujeme další pomocníky a spolupracovníky.
Některé placené (zvukaři, pořadatelé na Barče, školník ve škole, hlídka
ve škole, kuchařky v jídelně, výroba a vypálení Stodol) jiné neplacené
(www.ryengle.cz a Štefan Švestka, kapela Stará Almara, pohlednice od
Country home, porota, sčítací štáb z Caramelly (vznikl včera), bulletin
od Prahy 10, pamětní listy, jednání s Country radiem, jednání se
školou, jednání na úřadech Prahy 10, výroba volňásků, archy pro porotu,
atd) Ale úzký org.štáb zase umožňuje operativnost v jednání, rozhodovací
proces se urychluje, zjednodušuje (udělování vyjímek, změny v časech
zkoušek, celkový program) Zásadním problémem letošní Stodoly však je
její nedostatečné finanční zabezpečení. Což je moje chyba. V podstatě
vše děláme jen z úč.poplatků a vstupného na Barču! Jediná finanční
dotace je 5.000,- Kč od firmy Ters. Přesto držíme slovo a účastnický
poplatek jsme nezdvihli ani o korunu!!.
3. Mnoho čtenářů by zajímalo jak si vybíral porotu? Co bylo kritériem,
měl si nějaká měřítka pro vyváženost např. člověk z country/člověk s
tanečními zkušenostmi apod.?
Mým kritériem při výběru poroty byla osobní nezainteresovanost v
rozhodovacím procesu, široké praktické zkušenosti s country tancováním a
orientace v problematice (co to je line dance, rozdíl klasiky a show,
znalost kontinuity vývoje a názoru na country tancování, apod.), vlastní
zkušenosti s tvorbou choreografií, případně i odborná zkušenost a
teorie(DAMU). A v neposlední řadě můj výběr zahrnoval i kritérium "pevná
osobnost s vyhraněnými názory a zkušenostmi, schopná je při kritice
obhájit".
|